Perjantai 25.8.2006
Aamulla oli kello soimassa klo 8, että ehditään hyvästelemään kotiinlähtijät. Kovin oli vieraannäköistä porukkaa, kun oli tottunut näkemään jengin vain uikkareissa ;). Halausten kera saatettiin väki ihan rantaan asti, kun samalla ilmoittauduttiin sunnuntaiselle Gramvousan retkelle, joka oli tietysti siirtynyt maanantaiksi...

Aamuksi oli tarkoitus majoittautua altaalle, mutta tehtiinkin suunnitelmiin äkkimuutos ja hetken päästä Mona soitti meille taksin ja suuntana oli Agia Irinin luostari, jota meille kovasti suositeltiin. Luostarissa sveitsiläinen nunna, yksi kahdeksasta luostarissa asuvasta nunnasta, tarjoili meille ensin vettä ja pipareita, sen jälkeen hän esitteli meille ja paikalla olleille kolmelle muulle vierailijalle luostaria. Saimme mielenkiintoisen briiffauksen luostarin historiasta, vierailimme kirkossa ja teimme pieniä ostoksia myymälässä. Rauhoittavan luostarituokion päätteksi nunna järjesti meille vielä paluukyydin. Kotikulmille takaisin pääsimme saksalaisperheen kyydissä ja vielä eri reittiä, kuin tulomatkalla.

Iltapäiväksi jäätiin altaalle ja samalla siinä odoteltiin uusia saapuvia suomalaisia. Ruuhkaa uusista ihmisistä ei ollut, sillä tulijoita oli vain 6 henkeä... Välillä käytiin lounaalla ja sitten palattiin takaisin altaalle.

Alkuillasta jäätiin juttelemaan Monan kanssa kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä. Siinä jutustelun lomassa Mona ehdotti meille "girls' night out:ia" eli meidän kutsuttiin Ζισι:in syömään! Olin just miettinyt asiaa, sillä rupesi tuntumaan siltä, ettei tälläkään reissulla sinne "asti" ehdittäisi... tulipa sekin sitten ratkaistua kertaheitolla.

Altaalla oleilua jatkettiin taas iltaan asti... iltapuuhien jälkeen otettiin ouzot baarissa ja siitä matka jatkui seuraavaan Alkisin kreikkalaiseen iltaan. Vuorossa oli taas täysin erilaista musiikkia ja ouzolaseja kannettiin pöytään hirmuista tahtia... välillä toki syötiinkin hyvin ja nautittiin loistavasta musiikista lähes pelkästään kreikkalaisessa seurassa. A:n isän lisäksi paikalla oli myös hänen isoäitinsä, joten päästiin seuraamaan kreikkalaista perheiltaa hyvinkin läheltä...
Illan päätteeksi kutsuttiin Ελενα pöytäämme ja kyselimme mahdollisuutta saada jonain iltana juvetsia... Hymy huulillaan Ελενα mietti hetken ja pyysi tulemaan sunnuntaina herkuttelemaan :)